A kovács, aki marketingtörténelmet írt

deeremuhely250Mit szólnál, ha azt mondanánk, hogy van egy kovács, aki ugyan a 19. században élt, de Te is tudod a nevét? Sőt, ismered azt a márkát, aminek az alapjait ő fektette le?

.

Volt már szó róla, hogy nem elég, ha a patkolókovács tökéletesen műveli szakmáját. A jó patkolókovács született logisztikus és menedzser, emellett pedig a lótartókkal is meg kell, hogy találja a közös hangot. Ismernie kell a lovak és a lótartók problémáit és meg kell találnia rá a lehető legjobb megoldást.

És persze nem kérdés, hogy a patkolókovács legjobb reklámja a jól elvégzett munka, a sok eredményes és egészséges ló. De jó bornak is kell a cégér, tartja a mondás, vagyis egy eredményes vállalkozásnak sem árt a jó marketing.

Nos, élt egy kovács a 19. században, aki kiválóan értett a szakmájához, nagyszerűen szót értett ügyfeleivel, ráadásul forradalmasította a marketinget – olyannyira, hogy módszerét ma is tanítják.

Ez a kovács 1836-ban indult útnak nyugat felé Vermontból a zsebében 73 dollárral, hogy megcsinálja a szerencséjét. 2 hét utazás után tábort vert Grand Detourban, beilleszkedett a helyi farmerek közösségébe, és kovácsműhelyt nyitott. Bár lovakat is patkolt, mégsem patkolókovácsként csinált karriert.

Rájött, hogy a farmerek munkáját megnehezíti az illinois-i talaj, mert állandóan ráragad az ekére, és szinte méterenként meg kell állniuk az ekevasat letisztítani. Kovácsunk tehát ismerte kliensei problémáját és rendelkezett a szükséges tudással is, hogy megoldást kínáljon rá: első találmánya egy olyan ekevas volt, amire nem ragad rá a föld.

Ez a kovács nem más, mint John Deere. Nevét ma már leginkább traktorok és más mezőgazdasági gépek oldalán látjuk viszont, és csak kevesen tudják, hogy Deere karrierje egy kovácsműhelyből indult.

OrigPlow

John Deere tudtán kívül forradalmasította a marketingkommunikációt. Az általa 1895-ben alapított The Furrow magazin a mai napig fut, és a cége többek közt ennek köszönheti a sikerét. Nem is akármilyen sikert: 2013-ban 67.000 alkalmazottat foglalkoztattak.

Deere célja a lap elindításakor az volt, hogy a magazin segítséget nyújtson az új technológiákban és az olvasói sikeresebb farmerek lehessenek. Tehát ahelyett, hogy katalógust nyomtattak és Deere termékeit reklámozták volna, inkább újságot írtak. A módszer tökéletesen bevált.

A 121 éves múltra visszatekintő The Furrow magazinnak ma 1,5-2 millió előfizetője van, 40 ország 12 nyelvére fordítják le, online is elérhető, van Facebook-oldala, Twittere és YouTube-csatornája is.

Forrás: Marketingszöveg.com

Kapcsolódó cikkek:

Marketing patkolókovács-módra >>

Nem egyszerű a kovácsmesterség >>

Kommentek

Vélemény, hozzászólás?